Artikel 1 - Definities
ExclusiveLeads: ExclusiveLeads, gevestigd te Amsterdam, KvK-nummer 80967396.
Klant: degene met wie ExclusiveLeads een overeenkomst is aangegaan.
Partijen: ExclusiveLeads en Klant samen.
Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.
Artikel 2 - Toepasselijkheid
Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens ExclusiveLeads.
ExclusiveLeads en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
ExclusiveLeads en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.
Artikel 3 - Prijzen
ExclusiveLeads hanteert prijzen in euro’s, exclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
ExclusiveLeads mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
ExclusiveLeads en de Klant spreken voor een dienstverlening een totaalbedrag als richtprijs af, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
ExclusiveLeads mag tot 10% van de richtprijs afwijken.
ExclusiveLeads moet de Klant op tijd laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
De Klant mag het deel van de opdracht dat boven de richtprijs (vermeerderd met 10%) uitkomt laten vervallen, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
ExclusiveLeads mag de prijzen jaarlijks aanpassen.
ExclusiveLeads zal prijsaanpassingen meedelen aan de Klant voorafgaand aan de ingang ervan.
Een consument mag de overeenkomst met ExclusiveLeads opzeggen wanneer hij het niet eens is met de prijsverhoging.
Artikel 4 - Betalingen en betalingstermijn
ExclusiveLeads mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen.
De Klant moet een betaling achteraf binnen 7 dagen na levering hebben voldaan.
De betalingstermijnen die ExclusiveLeads hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat ExclusiveLeads aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.
ExclusiveLeads mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.
Artikel 5 - Gevolgen te late betaling
Betaalt de Klant niet binnen de afgesproken termijn, dan mag ExclusiveLeads de wettelijke rente van 8% per maand voor handelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de Klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
Wanneer de Klant in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding betalen aan ExclusiveLeads.
De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
Wanneer de Klant niet op tijd betaalt, mag ExclusiveLeads zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant heeft betaald.
In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de Klant, zijn de vorderingen van ExclusiveLeads op de Klant onmiddellijk opeisbaar.
Weigert de Klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door ExclusiveLeads, dan moet hij nog steeds de afgesproken prijs betalen.
Artikel 6 - Opschortingsrecht
De Klant doet hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.
Artikel 7 - Verrekening
De Klant doet afstand van zijn recht om een schuld aan ExclusiveLeads te verrekenen met een vordering op ExclusiveLeads.
Artikel 8 - Verzekering
De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade, en diefstal:
geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst
zaken van ExclusiveLeads die bij de Klant aanwezig zijn
zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd
De Klant geeft op eerste verzoek van ExclusiveLeads de polis van deze verzekeringen ter inzage.
Artikel 9 - Garantie
Wanneer de Klant en ExclusiveLeads een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor ExclusiveLeads enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.
Exclusive Leads handhaaft een garantiebeleid dat enkel geldig is als een reguliere leadgeneratie campagnewordt uitgevoerd, indien klant wenst de leads meer vragen te lateninvullen (anders dan naam, bedrijfsnaam, e-mailadres en telefoonnummer) of directeen afspraak online te laten inplannen vervalt deze garantie. Een lead betekentde naam, evt. bedrijfsnaam, e-mailadres en telefoonnummer van iemand die zijncontactgegevens heeft achtergelaten via de campagne van ExclusiveLeads.
ExclusiveLeads handhaaft een garantiebeleid dat niet geldig is zodra er korter geadverteerd wordt dan 30dagen of niet het hele advertentiebudget gebruikt wordt wegens redenen buitenhet bereik van Exclusive leads is het garantiebeleid niet van toepassing.
Het garantiebeleid van ExclusiveLeads is enkel geldig zodra ExclusiveLeads de volledige vrijheid krijgt in de opmaak & strategie van de campagnes. Mocht klant niet akkoordzijn met de werkwijze, invalshoeken, teksten en/of afbeeldingen van Exclusive Leads, en mocht Klant dus een andere aanpak willen hanteren,dan vervalt de garantie automatisch aangezien ExclusiveLeads op deze wijze beperkteinvloed heeft op de uitkomst van de campagne.
Voor ExclusiveLeads geldende termijnen zijnniet fataal, tenzij partijen in de overeenkomst uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen. Een overeengekomen voor ExclusiveLeads geldende termijn gaat eerst in nadat de Overeenkomst is gesloten en alle voor de uitvoering van de Overeenkomst noodzakelijke gegevens in het bezit zijn van ExclusiveLeads. Een overeengekomen voor Exclusiveleads geldende termijn wordt minimaal verlengd met het aantal dagen dat is verstreken tussen het moment van totstandkoming van de Overeenkomst en het moment waarop alle voor de uitvoeringvan de Overeenkomst noodzakelijke gegevens in het bezit van Exclusiveleads zijn gekomen.
Klant stelt volledige toegang tot Facebook Business Manager met geldige betaalmethode beschikbaar ten behoeve van Opdrachtnemer, om uitvoering te kunnen geven aan de prestatie tenzij anders aangegeven in de factuur of schriftelijke communicaties.
Indien overeengekomen is dat de overeenkomst in fasen wordt uitgevoerd kan ExclusiveLeads de uitvoering van de onderdelen uit een latere fase opschortentotdat de klant de resultaten van de voorafgaande fase heeft goedgekeurd en/of betaald.
Wanneer in de overeenkomst een termijn overeengekomen is voor de voltooing van bepaalde werkzaamheden is dit te allen tijde een indicatieve termijn maar nooit een fatale termijn. Indien ExclusiveLeads, ongeacht de omstandigheden en oorzaken, verwacht een termijn te overschrijden zal ExclusiveLeads klant hiervan zo spoedig mogelijk in kennis stellen.
Artikel 10 - Uitvoering van de overeenkomst
ExclusiveLeads voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit.
ExclusiveLeads mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.
De uitvoering van de overeenkomst gebeurt na betaling van een voorschot of een volledige betaling door de Klant tenzij schriftelijk anders bepaald.
De Klant moet ervoor zorgen dat ExclusiveLeads op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
Zorgt de Klant er niet voor dat ExclusiveLeads tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de Klant.
Artikel 11 - Informatieverstrekking door de Klant
De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan ExclusiveLeads.
De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.
Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert ExclusiveLeads de betreffende bescheiden.
Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door ExclusiveLeads redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.
Artikel 12 - Duur overeenkomst dienst
De overeenkomst tussen ExclusiveLeads en de Klant betreffende een dienst of diensten wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of anders wordt afgesproken.
Wanneer de Klant een overeenkomst voor bepaalde tijd aangaat, dan wordt deze na afloop van de termijn stilzwijgend omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij 1 van de partijen de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 2 maanden, of een consument de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand, waardoor de overeenkomst automatisch eindigt.
Artikel 13 - Opzeggen dienst voor onbepaalde tijd
De Klant kan een overeenkomst voor een dienst voor onbepaalde tijd opzeggen met een opzegtermijn van 2 maanden.
Een consument mag een overeenkomst voor een dienst voor onbepaalde tijd opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.
Artikel 14 - Intellectueel eigendom
ExclusiveLeads behoudt alle intellectuele eigendomsrechten op alle ontwerpen, tekeningen, geschriften, dragers met gegevens of andere informatie, offertes, afbeeldingen, schetsen, modellen en maquettes, tenzij anders is afgesproken.
De Klant mag de intellectuele eigendomsrechten in lid 1 niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van ExclusiveLeads aan anderen tonen, ter beschikking stellen of op een andere manier gebruiken.
Artikel 15 - Geheimhouding
De Klant houdt iedere informatie, in welke vorm dan ook, die hij van ExclusiveLeads ontvangt geheim.
Hetzelfde geldt voor alle andere informatie betreffende ExclusiveLeads waarvan de Klant weet of redelijkerwijs kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel waarvan hij kan verwachten dat verspreiding ervan ExclusiveLeads schade kan berokkenen.
De Klant neemt alle nodige maatregelen om ervoor te zorgen dat hij de informatie in lid 1 en 2 geheimhoudt.
De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie:
die al openbaar was voordat de Klant deze informatie vernam of die later openbaar is geworden zonder dat dit het gevolg was van een schending van de geheimhoudingsplicht van de Klant
die door de Klant openbaar gemaakt wordt op grond van een wettelijke plicht
De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende overeenkomst en voor een periode van 3 jaar na afloop daarvan.
Artikel 16 - Boetebeding
Wanneer de Klant het artikel over geheimhouding of intellectueel eigendom overtreedt, dan moet hij aan ExclusiveLeads voor elke overtreding een onmiddellijk opeisbare boete betalen.
Is de Klant een consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 1.000.
Is de Klant geen consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 5.000
Daarnaast moet de Klant een bedrag van 5% van toepasselijke bedrag in lid 2 of 3 betalen voor elke dag dat die overtreding voortduurt.
De Klant moet de boete in lid 1 betalen zonder dat een ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig is. Ook hoeft er geen sprake te zijn van schade.
ExclusiveLeads mag naast de boete in lid 1 ook een schadevergoeding eisen van de Klant.
Artikel 17 - Vrijwaring
De Klant vrijwaart ExclusiveLeads tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door ExclusiveLeads geleverde producten en/of diensten.
Artikel 18 - Klachten
De Klant moet een door ExclusiveLeads geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant ExclusiveLeads daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming.
Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming ExclusiveLeads hiervan op de hoogte stellen.
De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat ExclusiveLeads hierop gepast kan reageren.
De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en ExclusiveLeads.
Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat ExclusiveLeads andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.
Artikel 19 - Ingebrekestelling
De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan ExclusiveLeads.
De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling ExclusiveLeads ook daadwerkelijk op tijd bereikt.
Artikel 20 - Aansprakelijkheid Klant
Wanneer ExclusiveLeads een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.
Artikel 21 - Aansprakelijkheid ExclusiveLeads
ExclusiveLeads is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
Wanneer ExclusiveLeads aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
ExclusiveLeads is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
Wanneer ExclusiveLeads aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.
Artikel 22 - Vervaltermijn
Elk recht van de Klant op schadevergoeding van ExclusiveLeads vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.
Artikel 23 - Ontbinding
De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer ExclusiveLeads toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.
Is de nakoming van de verplichtingen door ExclusiveLeads nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat ExclusiveLeads in verzuim is.
ExclusiveLeads mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer ExclusiveLeads kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.
Artikel 24 - Overmacht
In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van ExclusiveLeads door de Klant niet aan ExclusiveLeads kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
- een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
- wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
- stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
- computervirussen
- stakingen
- overheidsmaatregelen
- vervoersproblemen
- slechte weersomstandigheden
- werkonderbrekingen
Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor ExclusiveLeads 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat ExclusiveLeads kan nakomen.
Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als ExclusiveLeads de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
ExclusiveLeads hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer ExclusiveLeads hiervan voordeel heeft.
Artikel 25 - Wijziging overeenkomst
Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en ExclusiveLeads de overeenkomst aanpassen.
Artikel 26 - Wijziging algemene voorwaarden
ExclusiveLeads mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
Wijzigingen van ondergeschikt belang mag ExclusiveLeads altijd doorvoeren.
Ingrijpende wijzigingen zal ExclusiveLeads zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.
Artikel 27 - Overgang van rechten
De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met ExclusiveLeads aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van ExclusiveLeads.
Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.
Artikel 28 - Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat ExclusiveLeads bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
Artikel 29 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter
Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en ExclusiveLeads is Nederlands recht van toepassing.
De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van ExclusiveLeads is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en ExclusiveLeads, tenzij de wet iets anders bepaalt.
Opgesteld op 11/12/2023.